
Als je binnenkomt in een fruit – en groentewinkel word je toch vanzelf goedgemutst. Al die vrolijke kleuren, al dat lekkers. Hoewel… dat kan soms aardig tegenvallen wanneer die peer meer van een biet heeft dan die heerlijke Doyenne die je in gedachten had.
Maar dat is nu iets wat je niet zal overkomen bij ’tVitamientje.
Niet alleen wordt er 4 maal per week naar de veiling gegaan om te verzekeren dat alles vers is, ook bij elke aankoop wordt elk stuk nog eens grondig gecontroleerd zodat er zeker niets meegaat dat beschadigd is of van mindere kwaliteit. Maar ook op de veiling wordt selectief uitgekeken naar de beste kwaliteit.
Ja kwaliteit is één van de pijlers van ’tVitamientje.
Een tweede belangrijke pijler is flexibiliteit. De klant staat voorop tijdens de bediening in de winkel, maar ook daarbuiten wordt altijd gezocht naar nieuwere en betere systemen om de klant tegemoed te komen. Tijdens Corona vb zijn ze begonnen met thuisleveringen – gratis vanaf 25 euro – en die hebben ze behouden. Het was niet alleen een succes en differentiatie tijdens die uitdagende periode maar ondertussen zijn de mensen er zo aan gehecht geworden dat het een blijvertje is.


Ook het on-line gedeelte is erbij gekomen. Je kan op de site niet alleen je bestellingen plaatsen maar op Instagram en Facebook zijn de promo’s te volgen.
Voor de feestperioden kan je er ook terecht voor vers gemaakte schotels. In de zomer komen er de slaatjes bij en in de winter de ovenschotels. Op zondag wordt er kip aan ’t spit aangeboden.
Differentiatie is echt wel nodig. Enkel met de verkoop van een appel en wortel haal je het niet meer.
Maar Daphne kan niet klagen, haar omzet blijft jaar na jaar stijgen. Ze werkt ondertussen met 2 vaste medewerkers Leen en Isabel en een aantal flexi-jobbers en studenten waar nodig. Maar natuurlijk zou dit alles onmogelijk zijn zonder de onvoorwaardelijke steun en hulp van haar man Mattijs. Hij doet ’s morgens vroeg de aankopen op de veiling van vrijdag ochtend zodat ook in het weekend verse groentjes en fruit kan aangeboden worden.



Nochtans niet evident als kleine, locale winkel tegenover de grote supermarkten. Ook gedurfd om dit op te starten. De locatie, die werd gekozen omdat daar een vergunning voor een handelspand te krijgen was, heeft niet echt heel veel doorgaand verkeer. Nochtans sta je er zelden of nooit alleen in de winkel. Ze komen van her en der, ook blijkbaar in grote getale van Ruiselede.
Al 14 jaar aan de slag, 6 op 7, maar met een mooi resultaat.
Proficiat en dank u dat jullie onze sponsor willen zijn.
Meer info op onze sponsor pagina